Saturday, October 2, 2010

.:: anyeonghaseyo !!! ::.

assalamualaikumm...

hummm, entry kaly ne aq nk cita sal obses aq sejak lastly ne....
TADAAA.....

::super junior::




hehe, nie la obses aq lastly ney.....
layan lagu korea.... n sampai sanggup beli album...hehe
(minat punya pasal...walaupn x paham sepatah aram...hehe)

album yg atas tu...
super junior_b0namana
wonder girls_2 different tears
(0ri) ok
ngee~
dush-dush... haha

korea2.......
kalau setakat drama korea tu,,,, mmg dh lama aq layan...hehe
sjak aq form bpa ntah.... cta 1st tu lovers in paris.... hehe(lama dh kott)
x terkira la banyaknya.... ada jugak yg aq beli dvd drama korea ni....
cthnya: full house, sassy girl, boys over flower, l0ve story in havard, princess hours, my girl....n....(lpa la....ada lg kot)
tapi yg latest aq beli tjok You're Beautiful....(best sgt cta in...)
sama best gan cita B0F...hummm

::BOF::

::you're beautiful::

hummm,,,, berbalik pada cita asal....
aq minat gila band nie....SUPER JUNIOR....
aq paling suka lagu nie....
NO OTHER... 
video
best ark???? hehe
best kn.....

selain pd super junior, aq layan gak SS501, SNSD, FT ISLAND, WONDER GIRLS, 2PM, BIG BANG....
(buat masa ni laa.... hehe)

::SS501::
::SNSD @ GIRLS GENERATION::
::FT ISLAND::
::WONDER GIRLS::
::2PM::
::BIG BANG::


hummm, k la.... aq rasa stakat ni dlu entry aq wt tyme ney....
c u . . . 
muah2.....   <3

Thursday, September 23, 2010

.::MAAFKAN AKU::.







cinta ibarat kita berada di atas jalan

kita lihat terlalu byk persimpangan



di hadapan kita…

tetapi kita tetap nekad tuk teruskan perjalanan

tanpa menghiraukan semua simpang yg kita temui..



walaupun perjalanan yg kita trskan tu amat perit...

tapi aku rasakan inilah jalan yg terbaik buat kita...

supaya kamu dapat mencari yg lebih baik dari aku...

sememangnya aku sangat menyayangimu, 
tapi apakan daya... mungkin aku bukan jodoh terbaik buat kamu...

kerana diantara banyak2 persimpangan, inilah persimpangan terakhir buat kita...

sememangnya aku sangat menyayangi perhubungan kita ini kerna telah terbina sejak 3 tahun lalu...





akanku kenangmu sehingga akhir hayatku...

kerna kamu adalah yg terbaik pernah aku knali...






kerispatih::demi cinta

video




khas buat tersayang....

Thursday, August 26, 2010

SEANDAINYA INI RAMADHAN TERAKHIRKU**


andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu siangnya engkau sibuk berzikir
tentu engkau tak akan jemu melagukan syair rindu
mendayu..merayu...kepada-NYA Tuhan yang satu
andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu solatmu kau kerjakan di awal waktu
sholat yang dikerjakan...sungguh khusyuk lagi tawadhu�
tubuh dan qalbu...bersatu memperhamba diri
menghadap Rabbul Jalil... menangisi kecurangan janji
"innasolati wanusuki wamahyaya wamamati lillahirabbil �alamin"
[sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku, dan matiku...
kuserahkan hanya kepada Allah Tuhan seru sekalian alam]

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tidak akan kau sia siakan walau sesaat yang berlalu
setiap masa tak akan dibiarkan begitu saja
di setiap kesempatan juga masa yang terluang
alunan Al-Quran bakal kau dendang...bakal kau syairkan

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu malammu engkau sibukkan dengan
bertarawih...berqiamullail...bertahajjud...
mengadu...merintih...meminta belas kasih
"sesungguhnya aku tidak layak untuk ke syurga-MU
tapi...aku juga tidak sanggup untuk ke neraka-MU"

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu dirimu tak akan melupakan mereka yang tersayang
mari kita meriahkan Ramadhan
kita buru...kita cari...suatu malam idaman
yang lebih baik dari seribu bulan

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu engkau bakal menyediakan batin dan zahir
mempersiap diri...rohani dan jasmani
menanti-nanti jemputan Izrail
di kiri dan kanan ...lorong-lorong ridha Ar-Rahman

Duhai Ilahi....
andai ini Ramadhan terakhir buat kami
jadikanlah ia Ramadhan paling bererti...paling berseri...
menerangi kegelapan hati kami
menyeru ke jalan menuju redha serta kasih sayangMu Ya Ilahi
semoga bakal mewarnai kehidupan kami di sana nanti

Namun teman...
tak akan ada manusia yang bakal mengetahui
apakah Ramadhan ini merupakan yang terakhir kali bagi dirinya
yang mampu bagi seorang hamba itu hanyalah
berusaha...bersedia...meminta belas-NYA

andai benar ini Ramadhan terakhir buat kita
MAAFKAN SEMUA KESALAHAN YANG PERNAH AKU LAKUKAN
"MARHABAN YAA RAMADHAN "

*"Maut datang menjemput tak pernah bersahut,
Malaikat datang menuntut untuk merenggut,
Manusia tak kuasa untuk berkata-kata,
Allah Maha Kuasa atas syurga dan Neraka,
Terimalah habuanmu seadanya.."



Wednesday, August 25, 2010

puasa oooo...puasa

assalamualaikumwarahmatullahhiwabar0katuh.....
(hehe... panjang arkk?)




huhu,,, da agak lama aq x meng_update kn aq pnya blog nieyhh...
bkan apa... just bzy ja....
dgn assaiment n test...huhu  leteyh2...



whatever pn aq rasa masih belum terlambat untuk aq ucapkan SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH PUASA kepada muslimin/muslimat di seluruh dunia..... hehe
( x sabaqnya nk raya...booooo)

kehidupan aq d bulan ramadhan ni cm biasa, cuma siang hari terasa agak2 leteh.... hummm
lpas brbuka, akan ke masjid untuk menunaikan solat sunat tarawikh.....(kadang2 je aq wat penuh...hehe)
balik tu, baru nk start study n wat keja...asaigment segala bagai...huhu

tapi part yg paling best, ptg2 akan ke bazarr ramadhan,,,, hehe
best2..... hehe



ok la, aq rasa stakat ni dulu entry aq wt tyme ney.....
selamat berpuasa n jangan nakal2 taw bln posa neyhh....
daa

saranghae~

sila klik saya !